Mats blogg

Träning, Lågkolhydratskost/Paleo/LCHF och allt annat livet överraskar en med

Styrka

Lämna en kommentar

Åkte upp en sväng på gymet  under eftermiddagen. Junioren här hemma ville bowla med en vän så då passade jag på att träna under tiden. Det blev ett pass på en dryg timme.

Började med lite lätt uppvärmning. Tänkte jag skulle köra lite lätta benböj. Har en tanke på att lägga in relativt mycket bålträning framöver. Känner att det är en svag punkt hos mig och det är aldrig fel med en stark korsett.

Började med 3x10x70kg i knäböjen. Kändes hyfsat men energinivån var inte på topp. Kände av hungern i början av passet och det sätter sig direkt i huvudet. Fortsatte därefter med 3×15 tåhävning, 15 på varje ben, i en trappa med hälen hängandes över kanten. Kändes rejält i vaderna. Skön känsla.

Körde 3x30sek plankan. Var riktigt tungt idag. Låren skakade. De var nog ganska trötta efter böjen. Nästa två övningar körde jag 3st set av varje men växlade mellan dem. Först 15reps liggande höftlyft, med 2sek paus i toppläget, sedan kördes 10st reps på varje ben med liggande enbenslyft (börja med höger ben liggandes rakt på golvet och vänster  ben 90grader. Lyft höger ben så knäna är i samma höjd. Benet du lyfter ska vara rakt. 2sek paus i toppläget).  Tänk på att hela tiden spänna bålen. Bättre med bra teknik än att det ska gå fort. Sista övningen blev klassiska liggande rygglyft, 3×10.

Avslutade passet med stretching av ben, mage och rygg. På det hela var det ett bra pass.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s